Postrzegalność
# | Tytuł | Opis | Wynik | |
---|---|---|---|---|
1.1 | Alternatywa w postaci tekstu | Dla każdej treści nietekstowej należy dostarczyć alternatywną treść w formie tekstu, która może być zamieniona przez użytkownika w inne formy (np. powiększony druk, brajl, mowa syntetyczna, symbole lub język uproszczony). | ||
1.1.1 | Treść nietekstowa | Wszelkie treści nietekstowe przedstawione użytkownikowi posiadają swoją tekstową alternatywę, która pełni tę samą funkcję, za wyjątkiem sytuacji opisanych poniżej (Poziom A) | Przeszedł | |
Techniki |
|
|||
1.2 | Media zmienne w czasie | Należy dostarczyć alternatywę dla mediów zmiennych w czasie. | ||
1.2.1 | Tylko dźwięk lub tylko wideo (nagranie) | Dla mediów nagranych w systemie tylko audio lub tylko wideo stosuje się następujące zasady, za wyjątkiem sytuacji, kiedy nagranie audio lub wideo jest alternatywą dla tekstu i w taki sposób jest oznaczone: (Poziom A) | Przeszedł | |
Techniki | Pominięto z powodu braku odpowiedniej treści | |||
1.2.2 | Napisy rozszerzone (nagranie): | Napisy rozszerzone dołączone są do wszystkich nagrań audio w multimediach zsynchronizowanych (dźwięk i obraz), za wyjątkiem sytuacji, kiedy są one alternatywami dla tekstu i w taki sposób są oznaczone. (Poziom A) | Przeszedł | |
Techniki | Pominięto z powodu braku odpowiedniej treści | |||
1.2.3 | Audiodeskrypcja lub alternatywa dla mediów (nagranie) | Zapewnia się alternatywę dla mediów zmiennych w czasie lub audiodeskrypcję dla nagrań wideo w multimediach zsynchronizowanych (dźwięk i obraz), za wyjątkiem sytuacji, kiedy są one alternatywami dla tekstu i w taki sposób są oznaczone. (Poziom A) | Przeszedł | |
Techniki | Pominięto z powodu braku odpowiedniej treści | |||
1.2.4 | Napisy rozszerzone (na żywo): | Napisy rozszerzone dołączone są do wszystkich treści audio przekazywanych na żywo w multimediach zsynchronizowanych (dźwięk i obraz). (Poziom AA) | Przeszedł | |
Techniki | Pominięto z powodu braku odpowiedniej treści | |||
1.2.5 | Audiodeskrypcja (nagranie): | Zapewniona jest audiodeskrypcja dla wszystkich nagrań wideo w multimediach zsynchronizowanych (dźwięk i obraz). (Poziom AA) | Przeszedł | |
Techniki | Pominięto z powodu braku odpowiedniej treści | |||
1.2.6 | Język migowy (nagranie) | Zapewnione jest tłumaczenie w języku migowym wszystkich nagrań audio w multimediach zsynchronizowanych (dźwięk i obraz). (Poziom AAA) | Przeszedł | |
Techniki | Pominięto z powodu braku odpowiedniej treści | |||
1.2.7 | Rozszerzona audiodeskrypcja (nagranie) | Zapewniona jest rozszerzona audiodeskrypcja dla wszystkich nagrań wideo w multimediach zsynchronizowanych (dźwięk i obraz), jeśli przerwy w ścieżce dźwiękowej danego nagrania nie pozwalają na zamieszczenie audiodeskrypcji, przekazującej sens treści w wystarczającym stopniu. (Poziom AAA) | Przeszedł | |
Techniki | Pominięto z powodu braku odpowiedniej treści | |||
1.2.8 | Alternatywa dla mediów (nagranie) | Zapewnia się alternatywę dla wszystkich mediów zmiennych w czasie — nagrań w multimediach zsynchronizowanych(dźwięk i obraz) oraz dla wszystkich nagrań tylko wideo (sam obraz). (Poziom AAA) | Przeszedł | |
Techniki | Pominięto z powodu braku odpowiedniej treści | |||
1.2.9 | Tylko audio (na żywo) | Zapewniona jest alternatywa dla mediów zmiennych w czasie, przedstawiająca informacje takie same, jak w przekazie tylko audiona żywo. (Poziom AAA) | Przeszedł | |
Techniki | Pominięto z powodu braku odpowiedniej treści | |||
1.3 | Możliwość adaptacji | Należy tworzyć treści, które mogą być prezentowane na różne sposoby (np. uproszczony układ wizualny), bez utraty informacji czy struktury. | ||
1.3.1 | Informacje i relacje | Informacje, struktura oraz relacje pomiędzy treściami przedstawiane w treści mogą być odczytane przez program komputerowy lub są dostępne w postaci tekstu. (Poziom A) | Przeszedł | |
Techniki |
Techniki dodatkowe
|
|||
1.3.2 | Zrozumiała kolejność | Jeśli kolejność, w jakiej przedstawiona jest treść, ma znaczenie dla zrozumienia treści — kolejność taka musi być możliwa do odczytania przez program komputerowy (Poziom A) | Przeszedł | |
Techniki |
Techniki dodatkowe
|
|||
1.3.3 | Właściwości zmysłowe | Instrukcje co do zrozumienia i operowania treścią nie opierają się wyłącznie na właściwościach zmysłowych, takich, jak kształt, rozmiar, wzrokowa lokalizacja, orientacja w przestrzeni lub dźwięk. (Poziom A) | Przeszedł | |
Techniki | Pominięto z powodu braku odpowiedniej treści | |||
1.3.4 | Orientacja (Poziom AA) | Zawartość nie ogranicza widoku i obsługi do jednej orientacji wyświetlacza, takiej jak pionowa lub pozioma, chyba że określona orientacja wyświetlacza jest konieczna. Instrukcje co do zrozumienia i operowania treścią nie opierają się wyłącznie na właściwościach zmysłowych, takich, jak kształt, rozmiar, wzrokowa lokalizacja, orientacja w przestrzeni lub dźwięk. (Poziom A) | Przeszedł | |
Techniki | Pominięto z powodu braku odpowiedniej treści | |||
1.3.5 | Identyfikacja celu wprowadzanych danych (Poziom AA) | Cel każdego pola zbierającego dane o użytkowniku może być określony programowo, gdy: | Przeszedł | |
Techniki | Pominięto z powodu braku odpowiedniej treści | |||
1.3.6 | Identyfikacja celu (Poziom AAA) | W treści zaimplementowanej przy użyciu języków znaczników można programowo określić przeznaczenie komponentów interfejsu użytkownika, ikon i regionów (punktów orientacyjnych). | Przeszedł | |
Techniki | Pominięto z powodu braku odpowiedniej treści | |||
1.4 | Możliwość rozróżnienia | Użytkownik powinien móc dobrze widzieć bądź słyszeć treści — mieć możliwość oddzielenia informacji od tła. | ||
1.4.1 | Użycie koloru | Kolor nie jest wykorzystywany jako jedyny wizualny sposób przekazywania informacji, wskazywania czynności do wykonania lub oczekiwania na odpowiedź, czy też wyróżniania elementów wizualnych. (Poziom A) | Przeszedł | |
Techniki |
Techniki dodatkowe
|
|||
1.4.2 | Kontrola odtwarzania dźwięku | Jeśli jakieś nagranie audio włącza się automatycznie na danej stronie i jest odtwarzane przez okres dłuższy niż 3 sekundy, dostępny jest albo mechanizm umożliwiający przerwanie lub wyłączenie nagrania, albo mechanizm kontrolujący poziom głośności niezależnie od poziomu głośności całego systemu. (Poziom A) | Przeszedł | |
Techniki | Pominięto z powodu braku odpowiedniej treści | |||
1.4.3 | Kontrast (minimalny) | Wizualne przedstawienie tekstu, lub obrazu tekstu posiada kontrast wynoszący przynajmniej 4,5:1, poza następującymi wyjątkami: (Poziom AA) | Przeszedł | |
Techniki |
Techniki dodatkowe
|
|||
1.4.4 | Zmiana rozmiaru tekstu | Oprócz napisów rozszerzonych oraz tekstu w postaci grafiki, rozmiar tekstu może zostać powiększony do 200% bez użycia technologii wspomagających oraz bez utraty treści lub funkcjonalności. (Poziom AA) | Przeszedł | |
Techniki |
Techniki dodatkowe
|
|||
1.4.5 | Obrazy tekstu | Jeśli wykorzystywane technologie mogą przedstawiać treść wizualnie, do przekazywania informacji wykorzystuje się tekst, a nie tekst w postaci grafiki, za wyjątkiem następujących sytuacji: (Poziom AA) | Przeszedł | |
Techniki |
Techniki dodatkowe
|
|||
1.4.6 | Wzmocniony kontrast | Wizualne przedstawienie tekstu, lub obrazu tekstu, posiada kontrast wynoszący przynajmniej 7:1, poza następującymi wyjątkami: (Poziom AAA) | Przeszedł | |
Techniki |
Techniki dodatkowe
|
|||
1.4.7 | Niska głośność lub brak tła dźwiękowego | Dla nagranej treści tylko audio, która (1) na pierwszym planie zawiera głównie mowę, (2) nie jest dźwiękową CAPTCHA lub logo w postaci dźwiękowej, oraz (3) nie jest wokalizacją mającą na celu głównie ekspresję muzyczną, np. w przypadku śpiewu lub rapu, przynajmniej jedno z poniższych założeń jest spełnione. (Poziom AAA) | Przeszedł | |
Techniki | Pominięto z powodu braku odpowiedniej treści | |||
1.4.8 | Prezentacja wizualna | Dla wizualnego przedstawienia bloków tekstu, dostępny jest mechanizm, za pomocą którego można osiągnąć, co następuje: (Poziom AAA) | Przeszedł | |
Techniki |
Techniki dodatkowe
|
|||
1.4.9 | Obrazy tekstu (bez wyjątków) | Teksty w postaci grafiki są wykorzystywane jedynie w celach czysto dekoracyjnych lub też w przypadkach, gdy takie przedstawienie tekstu jest istotne dla przekazywanej informacji. (Poziom AAA) | Przeszedł | |
Techniki |
Techniki dodatkowe
|
|||
1.4.10 | Przewijanie (AA) (Poziom AA) | Zawartość może być prezentowana bez utraty informacji i funkcjonalności oraz bez konieczności przewijania w dwóch wymiarach: | Przeszedł | |
Techniki | Pominięto z powodu braku odpowiedniej treści | |||
1.4.11 | Kontrast nie-tekstu (Poziom AA) | Współczynnik kontrastu między prezentacją wizualną a sąsiednimi kolorami wynosi co najmniej 3:1: | Przeszedł | |
Techniki | Pominięto z powodu braku odpowiedniej treści | |||
1.4.12 | Odstępy w tekście (Poziom AA) | W przypadku treści zaimplementowanych przy użyciu języków znaczników, które obsługują następujące właściwości stylu tekstu, nie dochodzi do utraty treści lub funkcjonalności w wyniku ustawienia wszystkich poniższych właściwości i bez zmian innych właściwości stylu: | Przeszedł | |
Techniki | Pominięto z powodu braku odpowiedniej treści | |||
1.4.13 | Treść odsłaniana (Poziom AA) | Gdzie otrzymanie, a następnie usunięcie wskaźnika myszy lub aktywacja klawiaturą (uzyskanie fokusa) powoduje, że dodatkowa treść staje się widoczna, a następnie ukryta, prawdą jest: | Przeszedł | |
Techniki | Pominięto z powodu braku odpowiedniej treści |
Funkcjonalność
# | Tytuł | Opis | Wynik | |
---|---|---|---|---|
2.1 | Dostępność z klawiatury | Zapewnij dostępność wszystkich funkcjonalności za pomocą klawiatury. | ||
2.1.1 | Klawiatura | Cała treść oraz wszystkie zawarte w niej funkcjonalności dostępne są z interfejsu klawiatury, bez wymogu określonego czasu użycia poszczególnych klawiszy, poza tymi przypadkami, kiedy dana funkcja wymaga wprowadzenia informacji przez użytkownika w oparciu o ścieżkę ruchów, a nie w oparciu o punkty końcowe wejścia. (Poziom A) | Przeszedł | |
Techniki | Technika HTML H91 - Korzystanie z formantów formularzy HTML i linków | |||
2.1.2 | Brak pułapki na klawiaturę | Jeśli fokus klawiatury można przemieścić do danego komponentu strony za pomocą interfejsu klawiatury, to może on być z niego usunięty również za pomocą interfejsu klawiatury, w przypadku gdy wymagane, a jeśli wówczas jest wymagane użycie czegoś więcej niż samych strzałek, tabulatora lub innych standardowych metod wyjścia, użytkownik musi otrzymać odpowiednią podpowiedź, w jaki sposób usunąć fokus z danego komponentu. (Poziom A) | Przeszedł | |
Techniki | Technika ogólna G21 - Upewnienie się, że użytkownicy nie zostaną uwięzieni treści | |||
2.1.3 | Klawiatura (bez wyjątków) | Cała treść oraz wszystkie zawarte w niej funkcjonalności dostępne są z interfejsu klawiatury, bez wymogu określonego czasu użycia poszczególnych klawiszy. (Poziom AAA) | Przeszedł | |
Techniki | Technika HTML H91 - Korzystanie z formantów formularzy HTML i linków | |||
2.1.4 | Skróty klawiaturowe (Poziom A) | Jeśli skrót klawiaturowy jest zaimplementowany w zawartości tylko przy użyciu liter (w tym wielkich i małych), znaków interpunkcyjnych, liczb lub symboli, to przynajmniej jeden z poniższych warunków jest spełniony: | Przeszedł | |
2.2 | Wystarczająca ilość czasu | Zapewnij użytkownikom wystarczająco dużo czasu na przeczytanie i skorzystanie z treści. | ||
2.2.1 | Możliwość dostosowania czasu | Dla każdego limitu czasowego, ustawionego na odbiór treści, spełnione jest przynajmniej jedno z poniższych założeń: (Poziom A) | Przeszedł | |
Techniki | Pominięto z powodu braku odpowiedniej treści | |||
2.2.2 | Wstrzymywanie (pauza), zatrzymywanie, ukrywanie | Wszystkie poniższe zasady obowiązują w przypadku informacji, która przesuwa się, porusza,migota lub automatycznie jest aktualizowana: (Poziom A) | Przeszedł | |
Techniki | Pominięto z powodu braku odpowiedniej treści | |||
2.2.3 | Brak ograniczeń czasowych | Ograniczenie czasowe nie jest istotną częścią czynności prezentowanej na stronie, chyba, że są to nieinteraktywne,zsynchronizowane multimedia lub wydarzenia w czasie rzeczywistym. (Poziom AAA) | Przeszedł | |
Techniki | Technika ogólna G5 - Umożliwienie użytkownikom dokończenia działania bez limitu czasowego | |||
2.2.4 | Zakłócenie pracy użytkownika | Zakłócenia mogą być odłożone w czasie lub odrzucone przez użytkownika, chyba, że jest to sytuacja wyjątkowa (np. zagrożenie życia lub zdrowia). (Poziom AAA) | Przeszedł | |
Techniki | Pominięto z powodu braku odpowiedniej treści | |||
2.2.5 | Ponowne potwierdzenie autentyczności | Kiedy kończy się czas sesji autoryzowanej przez użytkownika, może on kontynuować czynność bez utraty danych po ponownej autoryzacji. (Poziom AAA) | Przeszedł | |
Techniki | Pominięto z powodu braku odpowiedniej treści | |||
2.3 | Ataki padaczki | Nie należy projektować treści w taki sposób, aby prowokować ataki padaczki. | ||
2.3.1 | Trzy błyski lub wartości poniżej progu | Strony internetowe nie zawierają w swojej treści niczego, co migocze częściej niż trzy razy w ciągu jednej sekundy, lub też błysk nie przekracza wartości granicznych dla błysków ogólnych i czerwonych. (Poziom A) | Przeszedł | |
Techniki | Technika ogólna G19 - Upewnienie się, że żaden element zawartości nie miga częściej niż trzy razy w ciągu 1 sekundy | |||
2.3.2 | Trzy błyski | Strony internetowe nie zawierają w swojej treści niczego, co migocze częściej niż trzy razy w ciągu jednej sekundy. (Poziom AAA) | Przeszedł | |
Techniki | Technika ogólna G19 - Upewnienie się, że żaden element zawartości nie miga częściej niż trzy razy w ciągu 1 sekundy | |||
2.3.3 | Animacja wyzwalana przez interakcję (Poziom AAA) | Animacja (ruchowa) wyzwalana przez interakcję może być wyłączona, chyba że animacja jest niezbędna dla funkcji lub przekazywanych informacji. | Przeszedł | |
Techniki | Pominięto z powodu braku odpowiedniej treści | |||
2.4 | Możliwość nawigacji | Dostarczenie narzędzi ułatwiających użytkownikowi nawigowanie, znajdowanie treści i ustalanie, gdzie się w danym momencie znajduje. | ||
2.4.1 | Możliwość pominięcia bloków | Dostępny jest mechanizm, który umożliwia pominięcie bloków treści powtarzanych na wielu stronach internetowych. (Poziom A) | Przeszedł | |
Techniki |
Techniki dodatkowe
|
|||
2.4.2 | Tytuły stron | Strony internetowe posiadają tytuły, które opisują ich cel lub przedstawiają ich temat. (Poziom A) | Przeszedł | |
Techniki |
Technika ogólna G88 - Zapewnienie opisowych tytułów stron internetowych ORAZ Technika HTML H25 - Zapewnienie tytułu strony za pomocą elementu title Techniki dodatkowe
|
|||
2.4.3 | Kolejność fokusa | Jeśli strona internetowa może być nawigowana sekwencyjnie, a kolejność nawigacji wpływa na zrozumienie lub funkcjonalność strony, komponenty przyjmujące fokus zachowują kolejność, dzięki której zachowany jest sens i funkcjonalność treści. (Poziom A) | Przeszedł | |
Techniki |
Techniki dodatkowe
|
|||
2.4.4 | Cel linku (w kontekście) | Cel każdego linku może wynikać z samej treści linku, lub też z treści linku powiązanej z programistycznie określonym kontekstem, poza tymi przypadkami, kiedy cel łącza i tak byłby niejasny dla użytkowników. (Poziom A) | Przeszedł | |
Techniki |
Techniki dodatkowe
|
|||
2.4.5 | Wiele dróg | Istnieje więcej niż jedna droga umożliwiająca zlokalizowanie strony w danym serwisie internetowym, za wyjątkiem sytuacji, kiedy dana strona jest wynikiem jakiejś procedury lub jednym z jej etapów. (Poziom AA) | Przeszedł | |
Techniki |
|
|||
2.4.6 | Nagłówki i etykiety | Nagłówki i etykiety opisują temat lub cel treści. (Poziom AA) | Przeszedł | |
Techniki |
|
|||
2.4.7 | Widoczny fokus | Każdy interfejs możliwy do nawigacji za pomocą klawiatury, posiada widoczny wskaźnik fokusa klawiatury. (Poziom AA) | Przeszedł | |
Techniki |
Techniki dodatkowe
|
|||
2.4.8 | Lokalizacja | Dostępna jest informacja, w którym miejscu w danym serwisie internetowym znajduje się użytkownik. (Poziom AAA) | Przeszedł | |
Techniki |
Technika ogólna G128 - Wskazanie bieżącej lokalizacji w paskach nawigacyjnych Techniki dodatkowe
|
|||
2.4.9 | Cel linku (z samego linku) | Dostępny jest mechanizm umożliwiający zidentyfikowanie celu każdego linku z samej jego treści, poza tymi przypadkami, kiedy cel łącza i tak byłby niejasny dla użytkowników (Poziom AAA) | Przeszedł | |
Techniki |
Techniki dodatkowe
|
|||
2.4.10 | Nagłówki sekcji | Nagłówki sekcji są używane do porządkowania treści. (Poziom AAA) | Przeszedł | |
Techniki | Technika ogólna G141 - Organizowanie strony za pomocą nagłówków | |||
2.5 | Sposoby wprowadzania danych | Ułatwianie użytkownikom obsługi za pomocą różnych (sposobów) urządzeń poza klawiaturą. | ||
2.5.1 | Gesty wskazujące (Poziom A) | Wszystkie funkcje korzystające z gestów wielopunktowych lub opartych na ścieżkach do działania mogą być obsługiwane za pomocą jednego wskaźnika bez gestu opartego na ścieżce, chyba że gest wielopunktowy lub oparty na ścieżce jest niezbędny. | Przeszedł | |
Techniki | Pominięto z powodu braku odpowiedniej treści | |||
2.5.2 | Anulowanie wskazanie (Poziom AAA) | W przypadku funkcji, które mogą być obsługiwane za pomocą jednego dotyku, spełniony jest co najmniej jeden z poniższych warunków: | Przeszedł | |
Techniki | Pominięto z powodu braku odpowiedniej treści | |||
2.5.3 | Etykieta w nazwie (Poziom A) | W przypadku komponentów interfejsu użytkownika z etykietami, które zawierają tekst lub obrazy tekstu, nazwa zawiera tekst, który jest przedstawiony wizualnie. | Przeszedł | |
2.5.4 | Aktywacja ruchem (Poziom A) | Funkcjonalność, którą można obsłużyć za pomocą ruchu urządzenia lub ruchu użytkownika, może być również obsłużona za pomocą komponentów interfejsu użytkownika, a reakcję na ruch można wyłączyć, aby zapobiec przypadkowemu uruchomieniu czynności, z wyjątkiem sytuacji, gdy: | Przeszedł | |
Techniki | Pominięto z powodu braku odpowiedniej treści | |||
2.5.5 | Rozmiar wskazywanego celu (Poziom AAA) | Rozmiar obszaru wrażliwego na wskaźnik wynosi co najmniej 44 x 44 piksele CSS, z wyjątkiem sytuacji, gdy: | Przeszedł | |
2.5.6 | Mechanizmy równoczesnego wprowadzania danych (Poziom AAA) | Treści internetowe nie ograniczają stosowania trybów wprowadzania danych dostępnych na platformie, z wyjątkiem sytuacji, gdy ograniczenie jest niezbędne, wymagane do zapewnienia bezpieczeństwa treści lub wymagane do przestrzegania ustawień użytkownika. | Przeszedł |
Zrozumiałość
# | Tytuł | Opis | Wynik | |
---|---|---|---|---|
3.1 | Możliwość odczytania | Treść powinna być zrozumiała i możliwa do odczytania. | ||
3.1.1 | Język strony | Domyślny język naturalny każdej strony internetowej może zostać odczytany przez program komputerowy. (Poziom A) | Przeszedł | |
Techniki | Technika HTML H57 - Używanie atrybutu języka dla elementu html | |||
3.1.2 | Język części | Język naturalny każdej części lub frazy zawartej w treści może zostać odczytany przez program komputerowy, za wyjątkiem nazw własnych, wyrażeń technicznych, słów w nieokreślonym języku oraz słów i fraz, które stanowią część żargonu w bezpośrednio otaczającym je tekście. (Poziom AA) | Przeszedł | |
Techniki | Pominięto z powodu braku odpowiedniej treści | |||
3.1.3 | Nietypowe słowa | Dostępny jest mechanizm, za pomocą którego można sprawdzić definicje słów użytych w nietypowy lub ograniczony sposób, w tymidiomów i żargonu. (Poziom AAA) | Przeszedł | |
Techniki | Pominięto z powodu braku odpowiedniej treści | |||
3.1.4 | Skróty | Dostępny jest mechanizm, za pomocą którego można sprawdzić znaczenie skrótów w ich rozwiniętej formie. (Poziom AAA) | Przeszedł | |
Techniki | Pominięto z powodu braku odpowiedniej treści | |||
3.1.5 | Poziom umiejętności czytania | Jeśli dany tekst, po usunięciu nazw własnych i tytułów, wymaga umiejętności czytania na poziomie wyższym niż poziom gimnazjalny, dostępna jest treść w formie suplementu (wyjaśniającego) lub oddzielna wersja, która nie wymaga umiejętności czytania na poziomie wyższym, niż gimnazjalny. (Poziom AAA) | Przeszedł | |
Techniki | Technika ogólna G153 - Ułatwianie czytania tekstu | |||
3.1.6 | Wymowa | Dostępny jest mechanizm, za pomocą którego można sprawdzić wymowę słów, których znaczenie jest niejasne w danym kontekście bez znajomości ich wymowy. (Poziom AAA) | Przeszedł | |
Techniki | Pominięto z powodu braku odpowiedniej treści | |||
3.2 | Przewidywalność | Strony internetowe powinny otwierać się i działać w przewidywalny sposób. | ||
3.2.1 | Po oznaczeniu fokusem | Jeśli jakikolwiek komponent jest oznaczony fokusem, nie powoduje to zmiany kontekstu. (Poziom A) | Przeszedł | |
Techniki | Niezmienianie kontekstu, gdy którykolwiek składnik strony otrzymuje focus. | |||
3.2.2 | Podczas wprowadzania danych | Zmiana ustawień jakiegokolwiek komponentu interfejsu użytkownika nie powoduje automatycznej zmiany kontekstu, chyba, że użytkownik został poinformowany o takim działaniu zanim zaczął korzystać z komponentu. (Poziom A) | Przeszedł | |
Techniki |
|
|||
3.2.3 | Konsekwentna nawigacja | Mechanizmy nawigacji, które powtarzają się na wielu stronach w serwisie internetowym, w danym porządku względnym wobec siebie, za każdym razem pojawiają się w tym samym porządku, chyba, że użytkownik sam wprowadzi zmiany. (Poziom AA) | Przeszedł | |
Techniki |
Technika ogólna G61 - Przedstawianie powtarzających się komponentów w tej samej kolejności, za każdym razem, gdy się pojawiają Techniki dodatkowe
|
|||
3.2.4 | Konsekwentna identyfikacja | Komponenty, które posiadają tę samą funkcjonalność w danym serwisie internetowym, są w taki sam sposób zidentyfikowane. (Poziom AA) | Przeszedł | |
Techniki | Technika ogólna G197 - Używanie etykiet, nazw i alternatyw tekstowych w sposób spójny dla treści, które mają tę samą funkcjonalność ORAZ zapewnienie etykiet, nazw i alternatyw tekstowych zgodnie z odpowiednimi technikami kryteriów sukcesu 1.1.1 i 4.1.2 | |||
3.2.5 | Zmiana na żądanie | Zmiany kontekstu inicjowane są tylko na żądanie użytkownika, lub też istnieje mechanizm pozwalający na wyłączenie takich zmian. (Poziom AAA) | Przeszedł | |
Techniki | Pominięto z powodu braku odpowiedniej treści | |||
3.3 | Pomoc przy wprowadzaniu informacji | Istnieje wsparcie dla użytkownika, by mógł uniknąć błędów lub je skorygować. | ||
3.3.1 | Identyfikacja błędu | Jeśli przy wpisywaniu informacji, błąd zostanie wykryty automatycznie, system wskazuje błędny element, a użytkownik otrzymuje opis błędu w postaci tekstu. (Poziom A) | Przeszedł | |
Techniki | Pominięto z powodu braku odpowiedniej treści | |||
3.3.2 | Etykiety lub instrukcje | Pojawiają się etykiety lub instrukcje, kiedy w treści wymagane jest wprowadzenie informacji przez użytkownika. (Poziom A) | Przeszedł | |
Techniki |
|
|||
3.3.3 | Sugestie korekty błędów | Jeśli przy wpisywaniu informacji, błąd zostanie wykryty automatycznie i znane są sugestie korekty, wtedy użytkownik otrzymuje takie sugestie, chyba, że stanowiłoby to zagrożenie dla bezpieczeństwa treści lub zmieniłoby to cel treści. (Poziom AA) | Przeszedł | |
Techniki | Pominięto z powodu braku odpowiedniej treści | |||
3.3.4 | Zapobieganie błędom (kontekst prawny, finansowy, związany z podawaniem danych) | Dla stron internetowych, na których pojawiają się zobowiązania prawne lub transakcje finansowe, i w których użytkownik modyfikuje lub usuwa dane zawarte w systemach przechowywania danych, lub wprowadza testowe odpowiedzi, przynajmniej jedno z poniższych założeń jest prawdziwe: (Poziom AA) | Przeszedł | |
Techniki | Pominięto z powodu braku odpowiedniej treści | |||
3.3.5 | Pomoc | Dostępna jest pomoc kontekstowa. (Poziom AAA) | Przeszedł | |
Techniki | Pominięto z powodu braku odpowiedniej treści | |||
3.3.6 | Zapobieganie błędom (wszystkim) | Dla stron internetowych, które wymagają od użytkownika podania informacji, przynajmniej jedno z poniższych założeń jest prawdziwe: (Poziom AAA) | Przeszedł | |
Techniki | Pominięto z powodu braku odpowiedniej treści |
Rzetelność
# | Tytuł | Opis | Wynik | |
---|---|---|---|---|
4.1 | Kompatybilność | Zmaksymalizowanie kompatybilności z obecnymi oraz przyszłymi programami użytkowników, w tym z technologiami wspomagającymi. | ||
4.1.1 | Parsowanie | W treści wprowadzonej przy użyciu języka znaczników, elementy posiadają pełne znaczniki początkowe i końcowe, elementy są zagnieżdżane według swoich specyfikacji, elementy nie posiadają zduplikowanych atrybutów oraz wszystkie ID są unikalne, za wyjątkiem przypadków, kiedy specyfikacja zezwala na wyżej wymienione cechy. (Poziom A) | Przeszedł | |
Techniki |
|
|||
4.1.2 | Nazwa, rola, wartość | Dla wszystkich komponentów interfejsu użytkownika (włączając w to, ale nie ograniczając jedynie do elementów formularzy, linków oraz komponentów wygenerowanych przez skrypty) nazwa oraz rola (przeznaczenie) mogą być odczytane przez program komputerowy, a stan, właściwości oraz wartości, które mogą być ustawione przez użytkownika, mogą również być ustawione przez program komputerowy; zawiadomienie o zmianach w tych elementach dostępne jest dla programów użytkownika, w tym technologii wspomagających. (Poziom A) | Przeszedł | |
Techniki |
|
|||
4.1.3 | Komunikaty o stanie (Poziom AA) | W treści zaimplementowanej przy użyciu języków znaczników, komunikaty o stanie mogą być programowo określane za pomocą roli lub właściwości, dzięki czemu mogą być prezentowane użytkownikowi za pomocą technologii asystujących bez uzyskania fokusu. | Przeszedł | |
Techniki | Pominięto z powodu braku odpowiedniej treści |